Maranatha Media - Bulgaria

Истинският син на Давид

Публикувана Дек 03, 2014 от Деян Делчев в Синът на Бога
1,232 Намерена

David's Genuine Son

И ето, ще заченеш в утробата си и ще родиш Син, когото ще наречеш Исус. Той ще бъде велик и ще се нарече Син на Всевишния; и Господ Бог ще Му даде престола на баща Му Давид. Лука 1:31, 32

 

  Като син на Мария Исус е Човешкият Син, но Той е Син на Всевишния, защото при Неговото въплъщение "Светият Дух ще дойде върху" Мария (Лука 1:35). Това, което прави Исус Божий Син е Неговият Дух - Той има Духа на Своя Отец. Тази истина е засвидетелствана и при Неговото възкресение:

 Павел, слуга на Исус Христос, призован за апостол, отделен за Божието благовестие, което Той беше обещал отпреди чрез пророците Си в светите Писания, за Неговия Син, който по плът се роди от потомството на Давид и беше обявен като Божи Син със сила, според Духа на святост, чрез възкресението от мъртвите – Исус Христос, нашия Господ (Римл. 1:1-4)
 

Тъй като Този Божий Дух в Христос не можеше да умре на кръста, затова Исус преди да умре казва:

И Исус извика със силен глас и каза: Отче, в Твоите ръце предавам духа Си. И като каза това, издъхна. Лука 23:46
 

За разлика от нас хората Христос беше освен човек и Божий Син и като такъв Той имаше в Себе Си не жизнено дихание, а самия Дух на Бога, наричан още Святият Дух:

 

И Исус пак им каза: Мир вам! Както Отец изпрати Мен, така и Аз изпращам вас. И като каза това, духна върху тях и им каза: Приемете Свети Дух. Йоан 20:22

Ако Исус издъхвайки връща на Бога само някакво жизнено дихание, то тогава, кое е това, което Го прави Бог и равен на Бога, Неговото човешко тяло ли? Не, Исус е Божий Син тъкмо защото още от Своя произход на небето Той има Божия Дух. Да, Божият Син наистина престава да съществува след онези думи на кръста и е напълно мъртъв докато е в гроба до деня, когато Отец Го възкресява като Му дава отново Своя Дух. Затова и Христос е наречен втори път Първороден, но този път Първороден от мъртвите:

Като благодарите на Отца, който ни направи способни да участваме в наследството на светиите в светлината, който ни избави от властта на тъмнината и ни пресели в царството на Своя възлюбен Син, в когото ние имаме изкупление чрез Неговата кръв, прощението на греховете. Той е образ на невидимия Бог, Първородният на цялото творение; защото в Него беше създадено всичко, което е на небесата и на земята, видимото и невидимото – било престоли или господства, или началства, или власти – всичко беше създадено чрез Него и за Него; и Той е преди всичко и всичко чрез Него се крепи. И Той е главата на тялото, тоест на църквата; Той е Началото, Първородният от мъртвите, за да има първенство във всичко. Защото в Него благоволи Отец да обитава цялата пълнота Кол. 1:12-19

Забелязахте ли двете употреби на Първороден? Наистина Исус е Първороден не само, когато е роден от Отец във вечността, но и когато е възкресен от мъртвите, защото поради ПЪЛНАТА МУ СМЪРТ се налага Бог да Го възвърне отново в съществуване. Това потвърждават учениците на Исус, когато тълкуват частта от Псалом 2, която казва "Ти Си Мой Син, Аз днес Те родих" (Пс. 2:7). В Деяния 13 гл., Павел свързва това с възкресението на Исус, но в Евр. 1 гл. същият текст е приложен за Неговия небесен произход:

Бог, който много пъти и по много начини е говорил в миналото на бащите ни чрез пророците, в края на тези дни говори на нас чрез Сина, когото постави Наследник на всичко, чрез когото също направи световете, който, бидейки сияние на Неговата слава и отпечатък на Неговото същество и държейки всичко чрез словото на Своята мощ, след като извърши (чрез Себе Си) очистване на греховете, седна отдясно на Величието във висините и стана толкова по-горен от ангелите, колкото Името, което е наследил, е по-горно от тяхното. Защото, на кого от ангелите Бог е казал някога: ? Ти Си Мой Син, Аз днес Те родих“; и пак: "Аз ще Му бъда Отец и Той ще Ми бъде Син“? И когато отново въвежда Първородния във вселената, казва: ? Да Му се поклонят всички Божии ангели.“ Евр. 1:1-6
 

Откъде авторът на посланието към евреите цитира тази част "Аз ще Му бъда Отец и Той ще Ми бъде Син"? Това са думите на Бог към Давид във връзка с неговия син Соломон:

Когато се изпълнят дните ти и легнеш при бащите си, Аз ще издигна потомъка ти след теб, който ще излезе от тялото ти, и ще утвърдя царството му. Той ще построи дом за Името Ми и Аз ще утвърдя престола на царството му до века.
Аз ще му бъда Отец и той ще Ми бъде син. Ако извърши неправда, Аз ще го накажа с тоягата на мъжете и с ударите на човешките синове. 2 Царе 7:12-14

Писателят на посланието към евреите вижда типология, според която Давид и Соломон представят Отец и Неговия Син. Божият Син също като Соломон ще построи храма на Своя Баща. Интересно е също, че името на Давид означава "Любящ" или "Който обича", а името, което Бог дава на Соломон е Едидия - Възлюбен на Йехова.