Дошъл в името на Отец

Публикувана Март 15, 2010 от Ейдриън Ибънс в Синът на Бога

Превод от английски на оригиналната статия: Come in the Father's name

Йоан 5:43 Дойдох в името на Отец, но вие не ме приехте, но ако друг дойде в негово име, него ще приемете.

Иисус дойде при нас в името на Своя Отец. Той ни е казал, че Бог е Негов Баща. Отец ни е казал, при кръщението, че Иисус е Негов Син. Мат. 3:17 Иисус ни е казал, е Отец Го почита Йоан 8:54. Той е изразеният образ на Своя Отец (Евр. 1:3) и му е дадено да има Живот в Себе Си от Своя Отец. Йоан 5:26

Най-висшето средство за почитане на Иисус е да признаем Неговия Баща; да признаем, че Той е наследил всичко от Своя Баща. Ако твърдим, че Иисус не е приел всичко, което има от Своя Отец, тогава ние отричаме Неговата истинска идентичност; отказваме Му това, което е най-скъпоценно за Него и това е връзката Му с Неговия Отец. Без това наследство няма смисъл в думите на Отец и Сина; наследството е което дава смисъл на тези думи.

Сатанинската лъжа, казана в градината, настоява, че няма нужда да приемаме, че всичко идва от Отец. Дори Синът е произлязъл от Отец. Йоан 8:42; Притчи 8:22-24. Иисус не се срамуваше от тази истина. Той беше щастлив да признае от къде е дошъл. Той не отрече Своя Отец.

Ако казваме, че Христос има Своя собствен Живот от Самосебе Си, а не от Неговия Отец, тогава отричаме истината, че Иисус е Синът на Живия Бог. Това означава, че не приемаме Иисус като такъв който идва в името на Своя Отец. Това означава, че ние ще Го приемем само ако Той идва в Своето собствено име. Точно това правеха фарисеите. Те не желаеха да приемат Христос като идващ в името и силата на Отец. Това беше така, защото те бяха от техния баща дявола. Сатана не би желал да приеме, че Христос е дошъл в името на Своя Отец. Той би приел само един Бог, който идва в своето собствено име. Това е центърът на великата борба. Мога ли да приема един Бог, който идва в името на друг? Точно това е Христос – Един, който идва в името на Своя Отец. Ето какво отхвърля Сатана. Той отказва да приеме Иисус освен ако Той не идва в Своето собствено име.

Точно това е направила и църквата днес. Църквата е отказала да приеме, че Иисус е дошъл в името на Своя Отец. Думите на вдъхновението са изпопачавани, за да паснат на лъжите на дявола. “В Христос беше Живот Изначален, Незает и Недобит” продължава викът. Той не е приел нищо от никого. Той го е имал в Себе Си. И така се изпълняват думите на Христос: „Дойдох в името на моя Отец, а вие не ме приемате: ако друг дойде в свое собствено име, него ще приемете.” Йоан 5:43

Йоан 5:26 изяснява напълно за Животът, който Иисус е приел от Своя Отец.

“Защото както Отец има живот в себе си; така е дал и на Сина да има живот в себе си; Йоан 5:26”

Казва се, че КАКТО Отец има Живот, ТАКА Той е дал и на Сина. КАКТО Отец има Живот изначален, незает и недобит, ТАКА и на Сина е бил даден този същия живот. Твърдението от Елън Уайт за този Живот е дадено в Копнежът на вековете.

“Все още опитващ се даде истинска посока на вярата й, Иисус заяви, "Аз съм възкресението и животът." В Христос е живот, изначален, незает, недобит. "Този, който има Сина има този живот." 1 Йоан 5:12. Божествеността на Христос е уверението на вярващия за вечен живот. "Този, който вярва в мен, казва Иисус, "ако и да умре, ще живее: и който живее и вярва в Мен никога няма да умре. Вярваш ли в това?" Тук Христос поглежда напред към времето на Неговото второ идване. Тогава праведните мъртви ще бъдат възкресени нетленни, а живите праведни ще бъдат преселени в небето без да видят смърт. Чудото, което Христос тъкмо щеше да извърши, във възкресяването на Лазар от мъртвите, щеше да представи възкресението на всички праведни мъртви. Чрез слово Си и делата Си Той обяви Себе Си за Авторът на възкресението. Този, който Сам щеше да умре скоро на кръста стоеше с ключовете на смъртта, победител на гроба, и предявяваше правото и силата Си да дава вечен живот.” Копнежът на вековете – с. 530

Това твърдение е дадено в контекста на възкресението от мъртвите. Иисус е възкресението и животът. Но откъде идва този Живот, за да възкреси мъртвите? Нека прочетем Писанието:

Йоан 5:26-30 Защото, както Отец има живот в Себе Си, също така е дал и на Сина да има живот в Себе Си; 27 и Му е дал власт да извършва съд, защото е Човешкият Син. 28 Не се чудете на това; защото иде часът, когато всички, които са в гробовете, ще чуят гласа Му 29 и ще излязат: онези, които са вършили добро, ще възкръснат за живот; а които са вършили зло, ще възкръснат за осъждане. 30 Аз не мога да върша нищо от Себе Си; както чувам, така и съдя; и съдът Ми е справедлив, защото не търся Моята воля, а волята на Отца, който Ме е пратил.

Вижте отново какво казва Иисус точно преди това в същата глава:

Йоан 5:18-23 Затова юдеите искаха още повече да Го убият; защото не само отменяше съботата, а и наричаше Бога Свой Отец и така правеше Себе Си равен на Бога. 19 Затова Иисус им каза: Истина, истина ви казвам: Синът не може да върши от само Себе Си нищо, освен това, което вижда да върши Отец; защото това, което Той върши, същото върши и Синът. 20 Защото Отец обича Сина и Му показва всичко, което Сам върши; и ще Му показва по-големи дела и от тези, за да се чудите вие. 21 Защото, както Отец възкресява мъртвите и ги съживява, така и Синът съживява тези, които иска. 22 Защото Отец не съди никого, а е предал целия съд на Сина, 23 за да почитат всички Сина, както почитат Отца. Който не почита Сина, не почита Отца, който Го е пратил.

Иисус ни казва ясно от къде идва силата за възкресяване на мъртвите. Той ни казва, че Той не върши това ОТ Самосебе Си, но че е получил тази сила от Своя Отец. Това е контекстът на твърдението на Елън Уайт в Копнежът на вековете.

Върховна обида към Христос е да Му се отрича Неговата идентичност като Син на Бога, да се изопачават твърденията на вдъхновението, за да го направят да дойде в Своето собствено име със собствената Си сила, отделен от Отец. Това е предателство от най-висш порядък. Само онези, които имат Сина ще имат живот, а онези, които тълкуват, че Иисус има Живот изначален, незает и недобит да означава, че Той не е приел този живот от Отец нямат Сина на Писанията, но едно същество, което идва в своето собствено име като Нимрод и Сатана.

Някога аз вярвах, че Иисус е имал този Живот от Себе Си, а не от Своя отец. Напълно се срамувам, че съм вярвал такова нещо и моля Отец да ми прости за тази обида към неговия собствен Син. Уповавам на Неговата милост, че съм простен и сега се радвам да познавам Сина. Приемем Го като дошъл в името на Своя Отец. Обичам Сина на Бога и обичам Отец, за това че Го е дал за мен, като мой Спасител и Приятел.

Умолявам всеки, който не приема Иисус като дошъл в името на Своя Отец да се покае и да се обърне към истината докато все още има време. Върнете се към главния път, пътят истината и живота и открийте радостта от това да знаете, че Иисус наистина е Синът на Живия Бог.